Suunnittelun tasot
Ohje: Valitkaa, minkä tasoisia vaikutuksia haette ja suunnitelkaa tekeminen sen mukaisesti.
Organisaation toimintamallien muuttaminen vaatii kehittymistä kaikilla tasoilla. Asiakaskokemusta voidaan kyllä kehittää palvelumuotoilun keinoin, mutta organisaation asiakaslähtöiseksi muuttuminen vaatii myös liiketoiminta- ja strategiatason kehittämisestä. Yksittäisellä tasolla tapahtuva kehitys ei johda kokonaisvaltaiseen muutokseen, vaan muutosta pitää edistää kaikilla tasoilla samanaikaisesti.
Työkalut muutoksen tekijöille
Kun tehtäväsi on edistää transformaatiota, digitalisaatiota, asiakaslähtöisyyttä tai muuten vain luoda uutta liiketoimintaa?
Tutustu Passi & Ripatin käyttämiin suunnittelun työkaluihin ja tilaa kirja sekä lisämateriaalit ›