Kanavat

Ohje: Tunnista, miten eri asiakasprofiilit käyttävät eri kanavia asiakaspolun eri vaiheissa.

Kanavat-työkalun avulla määritellään asiakastarpeisiin parhaiten vastaava kanavavalikoima, jonka avulla suunnitellut asiakaspolut toteutetaan. Työkalussa on valmiina tyypillisiä esimerkkejä omat / ostetut / ansaitut / kumppanit -jaotteluun kuuluvista yksittäisistä kanavista ja kohtaamispisteistä, joita voi tietenkin täydentää tarpeen mukaan omassa käytössä olevilla kanavilla ja kohtaamispisteillä.

Työkalua voi käyttää niin konseptin kanavapainotusten kuin yksittäisessä asiakaspolussa käytettävien kanavien määrittelyyn.

Esimerkissä on kuvattuna autoliikkeen suunnitellut toimenpiteet ja painotukset kanavavalikoiman osalta.

Työkalut muutoksen tekijöille

Kun tehtäväsi on edistää transformaatiota, digitalisaatiota, asiakaslähtöisyyttä tai muuten vain luoda uutta liiketoimintaa?

Tutustu Passi & Ripatin käyttämiin suunnittelun työkaluihin ja tilaa kirja sekä lisämateriaalit ›

Katso myös