Empatiakartta

Ohje: Pue asiakashattu päähän ja pohdi miltä maailma näyttää asiakkaan vinkkelistä. Lähde: XPLANE

Empatiakarttaa on loistava väline kun halutaan siirtää ajatukset pois oman organisaation tai työtehtävien arjesta ja katsoa maailmaa asiakkaan silmin. Sitä voi käyttää esimerkiksi työpajan alussa harjoittamaan osallistujien empatiakykyjä tai sen avulla voidaan tehdä syvempi sukellus asiakasymmärryksestä syntyneisiin asiakasprofiileihin

Esimerkissä on kuvattuna ryhmätyönä rakennettu empatiakartta. Työpajan aluksi osallistujille esiteltiin asiakasprofiilit, joihin perehdyttiin tarkemmin empatiakartan avulla.

Työkalut muutoksen tekijöille

Kun tehtäväsi on edistää transformaatiota, digitalisaatiota, asiakaslähtöisyyttä tai muuten vain luoda uutta liiketoimintaa?

Tutustu Passi & Ripatin käyttämiin suunnittelun työkaluihin ja tilaa kirja sekä lisämateriaalit ›

Katso myös