Arkipäivä
Ohje: Pura auki asiakkaiden ja/tai organisaation arkipäivässä erityisesti pinnalle nousevat asiakokonaisuudet.
Arkipäivä-työkalua voi käyttää monesta näkökulmasta, sillä sen päätarkoitus on auttaa muodostamaan yhteinen käsitys tärkeimmistä asioista, jotka suunnittelussa tulee ottaa huomioon. Nimensä mukaisesti sillä pyritään kuvaamaan nykyhetken arkipäivää – näkökulmasta riippuen asiakkaiden, organisaation, kilpailijoiden tai toimialan yleensä.
Esimerkissä on kuvattuna paikallismedian arkipäivä, kuten lukijat sen kokevat. Aineisto lukijoiden näkemysten pohjaksi on kerätty asiakashaastatteluista ja työpajoista.
Työkalut muutoksen tekijöille
Kun tehtäväsi on edistää transformaatiota, digitalisaatiota, asiakaslähtöisyyttä tai muuten vain luoda uutta liiketoimintaa?
Tutustu Passi & Ripatin käyttämiin suunnittelun työkaluihin ja tilaa kirja sekä lisämateriaalit ›