Kehitys2019-08-10T10:23:16+02:00

Passi & Ripatti

Ihmisläheistä liiketoiminnan muotoilua

Tähän englanniksi joku naseva lause, jossa innovaatio, tulevaisuus, digi jne…

Rakas vierailija,

Yläpuolella pitäisi olla lause, johon on valittu ajankohtaisia sanoja, jotka kertovat mitä Passi & Ripatti tekee, mutta eivät kuitenkaan sano oikeasti mitään.

Sellainen tuntui kuitenkin turhakkeelta, joten kerromme asiamme hieman pidemmin.

Passi & Ripatin tehtävä tässä maailmassa on auttaa muuttamaan sinun asiakkaittesi tarpeet ja tunnot tekemiseksi. Nimittäin sinun ja työkavereittesi tekemiseksi, jonka avulla palvelet asiakkaitasi paremmin ja sinun bisneksesi kehittyy.

Pääasiassa käytämme tähän muotoilun menetelmiä, joiden joukkoon sekoitamme kaikkea muuta mitä olemme työuriemme aikana tehneet: johtamista, luovuutta, teknologiaa ja teatteri-ilmaisuakin.

Tämä yhdistelmä johtaa siihen, että meidän kanssa et valitettavasti pääse kaikkein helpoimmalla. Vaadimme itseltämme paljon ja odotamme sitoutumista myös sinulta.

Jos haluat tehdä asiat kuten ne on aina ennenkin tehty, niin emme todennäköisesti ole oikea kumppani sinulle. Jos taas haluat oppia katsomaan ympäröivää maailmaa ja asiakkaitasi uudella tavalla, haastaa oman ajattelusi ja olet valmis uudistumisen tielle, olisi mukava tavata.

Omasta mielestämme meistä on eniten hyötyä pitkässä ja syvässä yhteistyösuhteessa, mutta se on vain meidän mielipiteemme. Oikeita mielipiteitä voit kysyä vaikkapa Raksystemsin varatoimitusjohtaja Hannu Lankiselta, Finnparkin Ali Lattuselta tai Vierumäen asiakkuusjohtaja Mikko Ahoselta. Toivottavasti he kehuvat meitä maasta taivaaseen…

Alta löydät muutaman esimerkin tekemästämme työstä ja lopusta yhteystiedot, jos tuntuu siltä, että meistä voisi olla apua bisneksissä.

Ystävällisin terveisin,

Passi & Ripatti

Järjetön määrä ennakkotilauksia mobiilisovelluksen kautta Suomessa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Digiloikkaa on tehty yhdessä vuodesta 2014 lähtien.

Hesburger

Kahden viikon sykleissä toteutuvaa palvelukehityksen ja markkinoinnin yhteispeliä, jolla tehdään kovaa tulosta. Passi & Ripatti on ollut suunnittelemassa, rakentamassa ja ohjaamassa alusta lähtien kehitysmallia ja sen lopputulemia.

Yhä fiksumpia liikkumisen ja pysäköinnin konsepteja ja palveluita matkaketjuja unohtamatta. Tamperelaisten kanssa on aina mukava tehdä hommia!

Finnpark & Moovy

Liiketoimintakonseptista ja palveluvisiosta lähtien Passi & Ripatti on ollut osana Moovyn tiimiä. Näkyvimpänä ilmentymänä Moovy-mobiilisovellus, joka on hyvää vauhtia vyörymässä Tampereelta ympäri Suomen toimivaksi pysäköinnin ja liikkumisen alustaksi.

Ensin oli Restamax, nyt on NoHo - yli 200 erilaista ravintolaa, jossa kokonaisuus on enemmän kuin osiensa summa.

NoHo

Passi & Ripatti tukee NoHo:n visiota: “Visiomme on olla Pohjois-Euroopan merkittävin ravintolatoimija. Näemme paljon mahdollisuuksia myös perinteisen ravintolatoiminnan ulkopuolella kuten suurtapahtumissa ja digitalisaatiossa, jonka avulla voimme tarjota aiempaa kokonaisvaltaisempia elämyksiä ja luoda kestäviä asiakassuhteita.”
Taloudellista, turvallista ja terveellistä asuinympäristöä koteihin ja taloyhtiöihin.

Raksystems

Passi & Ripatti on auttanut vuodesta 2017 Raksystemsin kasvun vauhdittamista uusilla palveluilla, paremmalla markkinoinnilla ja brändin kehittämisellä.

Hauskempia hetkiä hiihtäjille, marjanpoimijoille ja golffareille Suomen tunnetuimmassa aktiivisuusparatiisissa.

Vierumäki

Syvällisen asiakkaiden tarpeisiin perehtymisen kautta Passi & Ripatti on auttanut Vierumäen johtoryhmää uuden palveluvision luomisessa ja yhtenäisen kokemuksen luomisessa digitaalisesti ja Vierumäen kauniissa maisemissa.

Hyviä päiviä, ennakoivaa elämänasennetta ja yhdessä tekemistä kuntalaisille Hangosta Utsjoelle.

Kuntaliitto

Uusien toimintamallien ja työkalujen kehittämistä Kuntaliiton, kuntien ja kuntayhtymien toiminnan kehittämiseksi.

OP

Asiakastieto

Posti

YTK

Veikkaus

SKV

Ennakointi ja strategia

Ennakointi auttaa organisaatiota ymmärtämään syvällisesti liiketoimintaympäristön nykyiset ja tulevat muutosvoimat.

Tunnistamaan toimintaympäristön pitkän aikavälin kulttuurillisia, sosiaalisia ja teknologisia muutosvoimia.

Fasilitoimme strategiaprosesseja ja yhdistämme ennakoinnin sekä asiakasymmärryksen osaksi yrityksen strategiaa sekä kulttuurillista muutosta.


Skenaariot, innovaatiostrategia, digistrategia, tuotestrategia, strateginen asiakaskokemus, sisältöstrategia

 

Palveluvisio

Palveluvisio luo organisaatiolle yhteisen näkemyksen siitä mihin suuntaan liiketoimintaa on kehitettävä ja miten digitalisoinnissa kannattaa edetä.

Tunnistamme vaihtoehtoiset liiketoimintapositiot olemassa olevalle liiketoiminnalle ja uuden liiketoiminnan aihioille.

Määritämme keskeiset palvelukehitys konseptit sekä rakennamme pidemmän aikavälin digitalisoinnin roadmapin.


Tuote- ja palveluvisio, asiakkuusmallit

Asiakasymmärrys

Ymmärtääksemme asiakkaiden maailmaa; motiiveja, tarpeita, toiveita ja arvostuksia, paikannamme asiat, kohtaamispisteet ja elementit, joiden kautta niihin voidaan vaikuttaa.

Asiakasymmärryksen jäsentämisen tärkein tavoite on ymmärtää, missä ovat asiakkaan näkökulmasta ne potentiaaliset mahdollisuudet ja ongelmat, joita kannattaa lähteä ratkaisemaan.


Etnografiset haastattelut, havainnointi, asiakaspäiväkirjat, asiakasanalyysit, REAN-analyysit

Konseptit

Liiketoiminta- ja palvelukonseptit ovat keino konkretisoida asiat. Olemassa olevan asiakasymmärryksen ja muun BI-tiedon pohjalta luomme vaihtoehtoisia konsepteja tunnistettuihin mahdollisuuksiin / ongelmiin.

Vaihtoehtoisista konsepteista valitaan konsepti tai konseptit, joita lähdetään kirkastamaan ja implementoimaan liiketoiminta-, tuote- ja palvelutasolle.


Liiketoimintamallit, liiketoimintakonseptit, palvelukonseptit, sisältökonseptit, asiakkuusmallit

Työkalut muutoksen tekijöille

Onko sinun tehtäväsi edistää transformaatiota, digitalisaatiota, asiakaslähtöisyyttä tai muuten vain luoda uutta liiketoimintaa?

Tutustu Passi & Ripatin käyttämiin suunnittelun työkaluihin ja tilaa kirja sekä lisämateriaalit ›

Tilaa kirja ja lisämateriaalit ›

TIIMI

Meidät löydät osoitteesta Antinkatu 1, 8. krs., 00100 Helsinki.

Janne Saari
Janne SaariBusiness Designer, CEO
Janne Passi
Janne PassiBusiness Creative
Hannu Ripatti
Hannu RipattiBusiness Creative
Mira Punkari
Mira PunkariBusiness Artist
Marko Edfelt
Marko EdfeltSenior Advisor
Ihmiset & studio ›

Field notes

Ei Menikö siinä vuosi edellisestä päivityksestä. Mitäpä sitten, tänään on hyvä päivä jatkaa.

Ei Menikö siinä vuosi edellisestä päivityksestä. Mitäpä sitten, tänään on hyvä päivä jatkaa. Olemme täydessä tikissä! 😇😇😇

Käytiin moikkaamassa Helsingin ”uutta diivaa” Lailaa, joskin ilman työhön uppoutunutta Saarta (@wimmeb).

Laila on jatkumoa Kansallisoopperan -tapahtumalle, jossa viime vuonna kävimme, ja josta haettiin uusia ulottuvuuksia oopperalle ja ylipäänsä taiteelle.

Kyllä me @hannuver & @passi diggailtiin. Ehkä jonain päivänä pläjäytetään mekin jotain muuta kuin 🏼

Kaiken kaikkiaan kokemus on parasta, mitä Suomesta voit tällä hetkellä uudella tavalla katsottuna saada: säveltäjä Esa-Pekka Saarinen, dramaturgi Paula Vesala sekä vihkiytynyt teknologiatiimi @ekhocollective

Mainittakoon, että tuo tähän immersiiviseen kokemukseen vielä yhden lisäpykälän naamarien ja muun varautumisen saattelemana.

Tämä on menneen vuoden uutisoinnin kokokohta, vaikka monta naurattavaa ja joskus jopa ylpeää juttua on jäänyt jakamatta! Katsotaan tuleeko seuraava päivitys vuoden päästä vain aiemmin…

Käy diggailemassa tai kommentoimassa kuvaa Instagramissa ›
P/R Instagramissa: instagram.com/passiripatti

Tähän viikkoon on mahtunut jälleen mielenkiintoista työpajatyöskentelyä: tulevaisuusprototyypin avulla koettiin, miltä Hesburger voisi tuoksua, maistua ja tuntua vuonna 2030. Tunnelmaan virittäydyttiin tulevaisuusnäytelmän keinoin.

Tähän viikkoon on mahtunut jälleen mielenkiintoista työpajatyöskentelyä: tulevaisuusprototyypin avulla koettiin, miltä Hesburger voisi tuoksua, maistua ja tuntua vuonna 2030. Tunnelmaan virittäydyttiin tulevaisuusnäytelmän keinoin.

Käy diggailemassa tai kommentoimassa kuvaa Instagramissa ›
P/R Instagramissa: instagram.com/passiripatti