Passi & Ripatti
Ihmisläheistä liiketoiminnan muotoilua
Tähän englanniksi joku naseva lause, jossa innovaatio, tulevaisuus, digi jne…
Rakas vierailija,
Yläpuolella pitäisi olla lause, johon on valittu ajankohtaisia sanoja, jotka kertovat mitä Passi & Ripatti tekee, mutta eivät kuitenkaan sano oikeasti mitään.
Sellainen tuntui kuitenkin turhakkeelta, joten kerromme asiamme hieman pidemmin.
Passi & Ripatin tehtävä tässä maailmassa on auttaa muuttamaan sinun asiakkaittesi tarpeet ja tunnot tekemiseksi. Nimittäin sinun ja työkavereittesi tekemiseksi, jonka avulla palvelet asiakkaitasi paremmin ja sinun bisneksesi kehittyy.
Pääasiassa käytämme tähän muotoilun menetelmiä, joiden joukkoon sekoitamme kaikkea muuta mitä olemme työuriemme aikana tehneet: johtamista, luovuutta, teknologiaa ja teatteri-ilmaisuakin.
Tämä yhdistelmä johtaa siihen, että meidän kanssa et valitettavasti pääse kaikkein helpoimmalla. Vaadimme itseltämme paljon ja odotamme sitoutumista myös sinulta.
Jos haluat tehdä asiat kuten ne on aina ennenkin tehty, niin emme todennäköisesti ole oikea kumppani sinulle. Jos taas haluat oppia katsomaan ympäröivää maailmaa ja asiakkaitasi uudella tavalla, haastaa oman ajattelusi ja olet valmis uudistumisen tielle, olisi mukava tavata.
Omasta mielestämme meistä on eniten hyötyä pitkässä ja syvässä yhteistyösuhteessa, mutta se on vain meidän mielipiteemme. Oikeita mielipiteitä voit kysyä vaikkapa Raksystemsin varatoimitusjohtaja Hannu Lankiselta, Finnparkin Ali Lattuselta tai Vierumäen asiakkuusjohtaja Mikko Ahoselta. Toivottavasti he kehuvat meitä maasta taivaaseen…
Alta löydät muutaman esimerkin tekemästämme työstä ja lopusta yhteystiedot, jos tuntuu siltä, että meistä voisi olla apua bisneksissä.
Ystävällisin terveisin,
Passi, Ripatti & Saari
Hesburger
Kahden viikon sykleissä toteutuvaa palvelukehityksen ja markkinoinnin yhteispeliä, jolla tehdään kovaa tulosta. Passi & Ripatti on ollut suunnittelemassa, rakentamassa ja ohjaamassa alusta lähtien kehitysmallia ja sen lopputulemia.
Finnpark & Moovy
Liiketoimintakonseptista ja palveluvisiosta lähtien Passi & Ripatti on ollut osana Moovyn tiimiä. Näkyvimpänä ilmentymänä Moovy-mobiilisovellus, joka on hyvää vauhtia vyörymässä Tampereelta ympäri Suomen toimivaksi pysäköinnin ja liikkumisen alustaksi.
NoHo
Raksystems
Passi & Ripatti on auttanut vuodesta 2017 Raksystemsin kasvun vauhdittamista uusilla palveluilla, paremmalla markkinoinnilla ja brändin kehittämisellä.
Vierumäki
Syvällisen asiakkaiden tarpeisiin perehtymisen kautta Passi & Ripatti on auttanut Vierumäen johtoryhmää uuden palveluvision luomisessa ja yhtenäisen kokemuksen luomisessa digitaalisesti ja Vierumäen kauniissa maisemissa.
Kuntaliitto
Uusien toimintamallien ja työkalujen kehittämistä Kuntaliiton, kuntien ja kuntayhtymien toiminnan kehittämiseksi.
OP
Asiakastieto
Posti
YTK
Veikkaus
SKV
Ennakointi ja strategia
Ennakointi auttaa organisaatiota ymmärtämään syvällisesti liiketoimintaympäristön nykyiset ja tulevat muutosvoimat.
Tunnistamaan toimintaympäristön pitkän aikavälin kulttuurillisia, sosiaalisia ja teknologisia muutosvoimia.
Fasilitoimme strategiaprosesseja ja yhdistämme ennakoinnin sekä asiakasymmärryksen osaksi yrityksen strategiaa sekä kulttuurillista muutosta.
Skenaariot, innovaatiostrategia, digistrategia, tuotestrategia, strateginen asiakaskokemus, sisältöstrategia
Palveluvisio
Palveluvisio luo organisaatiolle yhteisen näkemyksen siitä mihin suuntaan liiketoimintaa on kehitettävä ja miten digitalisoinnissa kannattaa edetä.
Tunnistamme vaihtoehtoiset liiketoimintapositiot olemassa olevalle liiketoiminnalle ja uuden liiketoiminnan aihioille.
Määritämme keskeiset palvelukehitys konseptit sekä rakennamme pidemmän aikavälin digitalisoinnin roadmapin.
Tuote- ja palveluvisio, asiakkuusmallit
Asiakasymmärrys
Ymmärtääksemme asiakkaiden maailmaa; motiiveja, tarpeita, toiveita ja arvostuksia, paikannamme asiat, kohtaamispisteet ja elementit, joiden kautta niihin voidaan vaikuttaa.
Asiakasymmärryksen jäsentämisen tärkein tavoite on ymmärtää, missä ovat asiakkaan näkökulmasta ne potentiaaliset mahdollisuudet ja ongelmat, joita kannattaa lähteä ratkaisemaan.
Etnografiset haastattelut, havainnointi, asiakaspäiväkirjat, asiakasanalyysit, REAN-analyysit
Konseptit
Liiketoiminta- ja palvelukonseptit ovat keino konkretisoida asiat. Olemassa olevan asiakasymmärryksen ja muun BI-tiedon pohjalta luomme vaihtoehtoisia konsepteja tunnistettuihin mahdollisuuksiin / ongelmiin.
Vaihtoehtoisista konsepteista valitaan konsepti tai konseptit, joita lähdetään kirkastamaan ja implementoimaan liiketoiminta-, tuote- ja palvelutasolle.
Liiketoimintamallit, liiketoimintakonseptit, palvelukonseptit, sisältökonseptit, asiakkuusmallit
Työkalut muutoksen tekijöille
Onko sinun tehtäväsi edistää transformaatiota, digitalisaatiota, asiakaslähtöisyyttä tai muuten vain luoda uutta liiketoimintaa?
Tutustu Passi & Ripatin käyttämiin suunnittelun työkaluihin ja tilaa kirja sekä lisämateriaalit ›