Urheilulehti -> uuteen nousuun
Asiakkaamme tarve
- Urheilulehti uuteen nousuun
Projektissa käytettyjä design-menetelmiä
Asiakasymmärrys:
- Analytiikka
- Co-creation B2B-asiakkaiden kanssa
Yhteiskehittäminen ja konseptointi:
- Toimintaympäristö
- Positiointi
- Ansaintamalli
- Tavoitteet
- Arvolupaus ja konseptikuvaus
- Vuosikello
- Ennen-aikana-jälkeen
- Formaatin palikat
- Vuosikello
- Sisällöt aikajanalla
- Proto
Lopputulos
- Strategia
- Toimintamalli
- Ansaintamallit
- Uudet palvelut
- Uudet sisältökonseptit
Yhteistyö jatkuu palveluliiketoiminnan operointimallilla, jossa Urheilulehden kehitystä ohjataan mittareilla ei mutulla.
Haluatko kuulla projektista lisää?
Yksi mukaansa tempaavimmista projekteista ikinä. Päätoimittaja Jukka Röngän kanssa työskentely on silkkaa samettia – mahtavia hetkiä, joissa mennään tarinoiden kautta asiaan ja tehdään parhaimmillaan timanttia. Projekti on myös heti alkumetreissä näkynyt mittareissa, kun se on ollut menestys alusta lähtien: videokäynnistyksiä palvelussa on kuukaudessa jo yli 500 000, palvelu-uudistuksen jälkeen kävijämäärät ovat lähteneet vuoden takaisesta hurjaan 80 % kasvuun. Vahva digi-kehitys on heijastunut myös painetun Urheilulehden puolelle. Tästä hyvänä esimerkkinä oli se, että Urheilulehden lukijamäärä ylitti syyskuussa 2015 legendaarisen Urheilusanomien (entinen Veikkaaja) lukijamäärän ensimmäisen kerran sitten 1950-luvun. Urheilulehden toimitus on ollut innoissaan jatkuvan palvelukehityksen mallista – videoita syntyy jo 100 viikossa, laadun parantuessa samassa tahdissa.
Ota Janneen yhteyttä, jos kaipaat lisätietoa projektista tai olet kiinnostunut yhteistyöstä.