Urheilulehti -> uuteen nousuun

Asiakkaamme tarve

  • Urheilulehti uuteen nousuun

Projektissa käytettyjä design-menetelmiä

Asiakasymmärrys:

  • Analytiikka
  • Co-creation B2B-asiakkaiden kanssa

Yhteiskehittäminen ja konseptointi:

  • Toimintaympäristö
  • Positiointi
  • Ansaintamalli
  • Tavoitteet
  • Arvolupaus ja konseptikuvaus
  • Vuosikello
  • Ennen-aikana-jälkeen
  • Formaatin palikat
  • Vuosikello
  • Sisällöt aikajanalla
  • Proto

Lopputulos

  • Strategia
  • Toimintamalli
  • Ansaintamallit
  • Uudet palvelut
  • Uudet sisältökonseptit

Yhteistyö jatkuu palveluliiketoiminnan operointimallilla, jossa Urheilulehden kehitystä ohjataan mittareilla ei mutulla.

Haluatko kuulla projektista lisää?

Yksi mukaansa tempaavimmista projekteista ikinä. Päätoimittaja Jukka Röngän kanssa työskentely on silkkaa samettia – mahtavia hetkiä, joissa mennään tarinoiden kautta asiaan ja tehdään parhaimmillaan timanttia. Projekti on myös heti alkumetreissä näkynyt mittareissa, kun se on ollut menestys alusta lähtien: videokäynnistyksiä palvelussa on kuukaudessa jo yli 500 000, palvelu-uudistuksen jälkeen kävijämäärät ovat lähteneet vuoden takaisesta hurjaan 80 % kasvuun. Vahva digi-kehitys on heijastunut myös painetun Urheilulehden puolelle. Tästä hyvänä esimerkkinä oli se, että Urheilulehden lukijamäärä ylitti syyskuussa 2015 legendaarisen Urheilusanomien (entinen Veikkaaja) lukijamäärän ensimmäisen kerran sitten 1950-luvun. Urheilulehden toimitus on ollut innoissaan jatkuvan palvelukehityksen mallista – videoita syntyy jo 100 viikossa, laadun parantuessa samassa tahdissa.

Ota Janneen yhteyttä, jos kaipaat lisätietoa projektista tai olet kiinnostunut yhteistyöstä.

Kuvia projektista