SKV Kiinteistönvälitys
Mittava liiketoiminnan kehityshanke
Asiakkaamme tarve
- Luoda todennetusti kiinnostava ja mahdollinen uusi kiinteistönvälityksen toimintakonsepti
sekä
- SKV:n mielikuvan (välittäjänä ja työnantajana) parantaminen erityisesti kasvukeskuksissa
- Nostaa yrityksen osaamista digitalisaation myllerryksessä
- Parantaa suhdetta rakennuttajiin ja yhteistyökumppaneihin
Projektissa käytettyjä design-menetelmiä
Asiakas- ja organisaatioymmärrys:
- Asiakashaastattelut
- Työntekijähaastattelut
- Co-creation
- B2B co-creation
Yhteiskehittäminen ja konseptointi:
- Toimintaympäristön kuvaus
- Benchmarkit
- Skenaariot
- Positiointi
- Kilpailuetu ja -kyky
- Ostoprosessi
- Asiakaspolku
- Asiakasarvo
- Empatiakartta
- Mielikuva
- Arvolupaus & konseptikuvaus
- Tavoitteet
- Kanavat
- Teemat
- Sisällöt ja palvelut eri kanavissa
- Mittarit
- REAN
- Proto
Lopputulos
- Strategia
- Yrityksen arvot
- Toimintamalli
- Uudet palvelut – kärkinä Kodin tarina ja paikallisuus
- Digitaalisten kanavien uudistus, erityisesti skv.fi
Yhteistyö jatkuu vuosien 2016-2017 aikana palveluiden jatkokehityksenä sekä uusien palvelukonseptien tunnistamisella yhdessä asiakkaiden kanssa.
SKV:n tiedote projektista
Asuntomarkkinat ovat jo muutaman vuoden pysytelleet maltillisena, eikä mullistuksia asunto- ja kiinteistönvälityksen toimialalla ole nähty. Toimialalla kaivataankin nyt uusia keinoja vauhdittaa markkinoita. SKV Kiinteistönvälitys hakee kiinteistönvälitykseen uutta otetta digitaalisilla palveluilla, joista esimerkkinä on kokonaan uusi Kodin Tarina® -palvelu.
SKV aloitti syksyllä 2014 mittavan liiketoiminnan kehityshankkeen yhdessä palvelumuotoilutoimisto Passi & Ripatin kanssa. Laajan tutkimuksen pohjalta syntyi täysin uusi palvelu asunnon myyjille, Kodin Tarina®, jossa asunnon myyjä pääsee kertomaan myytävänä olevasta asunnostaan niin tekstin, kuvien kuin videon keinoin. Lisäksi asunnon ostajia tullaan palvelemaan niin kutsutuilla paikallisrikasteilla, joilla asunnon ostamiseen tuodaan merkittävää lisäarvoa kertomalla asuinalueesta, jolla asunto sijaitsee…
Haluatko kuulla projektista lisää?
Käytännössähän lähes 100 % ihmisistä haaveilee aina uudesta asunnosta, jolloin periaatteessa kuka tahansa on potentiaalinen asiakas SKV:lle. Palvelun laatu ja asiakkaiden ymmärtäminen on tämän vuoksi erittäin isossa roolissa alalla, jossa kaikkien toimijoiden tarjoama on lähes samanlainen. Projekti oli mieleenkiintoinen luotaus syvälle asunnon ostoa tai myyntiä harkitsevien ihmisten arvostuksiin. – Janne
Ota Janneen yhteyttä, jos kaipaat lisätietoa projektista tai olet kiinnostunut yhteistyöstä.