Asiakaslähtöinen palvelukehitys Kainuussa
Kuntaliitto ja Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä


Asiakkaamme tarve
- Määrittää, mitä ovat kuntalaislähtöiset lähipalvelut
- Määrittää kunnan rooli lähipalvelujen monituottajamallissa
- Tarkastella asiakastiedon, asiakasymmärryksen ja asiakastarpeiden sitomista päätöksentekoprosessin eri vaiheisiin.
- Pilotoida asiakaslähtöisesti tuotettuja uusia palvelukonsepteja
Projektissa käytettyjä design-menetelmiä
Asiakasymmärrys:
- Palvelukartta
- Päiväkirjat
- Asiakasprofiilit
- Osallistava budjetointi
Yhteiskehittäminen ja konseptointi:
- Empatiakartta
- Konsepti
- Arvolupaus
- Asiakaspolku
- Mittarit
- Roolit, tehtävät ja työkalut
- Sidosryhmäkartta
- Prototyyppi
Pilotointi:
- Operointimalli
Lopputulos
- Uusi määritelmä hyvinvoinnille ja lähipalveluille ›
- Asiakaslähtoisen kehittämisen toimintamalli ›
- Arjen Pelastajat -konsepti ja sen pilotointi ›
Työskentely jatkuu vuoden 2016 aikana toimintamallin ja konseptin skaalauksella.
Haluatko kuulla projektista lisää?

Ylivoimaisesti vaikein mutta samalla palkitsevin hanke ikinä. Välillä on todella saanut pähkäillä miten ikäihmiset, nuoret, sote-kuntayhtymä, järjestöt, yrittäjät ja kuntapäättäjät saadaan puhumaan yhteistä kieltä. – Hannu
Ota Hannuun yhteyttä, jos kaipaat lisätietoa projektista tai olet kiinnostunut yhteistyöstä.
Kuvia projektista
- Konseptien yhteiskehittämistä
- 120 ihmistä työpajassa Ristijärvellä
- Pisteytys
- Konseptin testausta
- Tönärin pilotti
- Tehtävät, roolit ja työkalut
- Ideointia
- Konseptien yhteiskehittämistä
- Palvelukartan täyttöä
- Työpaja käynnissä
- Konseptien yhteiskehittämistä
- Työpajan materiaalit
- Junakoulu opiskelijoille
- Kuhmossa
- Mediassa