Asiakaslähtöinen palvelukehitys Kainuussa

Kuntaliitto ja Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä

Asiakkaamme tarve

  • Määrittää, mitä ovat kuntalaislähtöiset lähipalvelut
  • Määrittää kunnan rooli lähipalvelujen monituottajamallissa
  • Tarkastella asiakastiedon, asiakasymmärryksen ja asiakastarpeiden sitomista päätöksentekoprosessin eri vaiheisiin.
  • Pilotoida asiakaslähtöisesti tuotettuja uusia palvelukonsepteja

Projektissa käytettyjä design-menetelmiä

Asiakasymmärrys:

  • Palvelukartta
  • Päiväkirjat
  • Asiakasprofiilit
  • Osallistava budjetointi

Yhteiskehittäminen ja konseptointi:

  • Empatiakartta
  • Konsepti
  • Arvolupaus
  • Asiakaspolku
  • Mittarit
  • Roolit, tehtävät ja työkalut
  • Sidosryhmäkartta
  • Prototyyppi

Pilotointi:

  • Operointimalli

Haluatko kuulla projektista lisää?

Ylivoimaisesti vaikein mutta samalla palkitsevin hanke ikinä. Välillä on todella saanut pähkäillä miten ikäihmiset, nuoret, sote-kuntayhtymä, järjestöt, yrittäjät ja kuntapäättäjät saadaan puhumaan yhteistä kieltä. – Hannu

Ota Hannuun yhteyttä, jos kaipaat lisätietoa projektista tai olet kiinnostunut yhteistyöstä.

Kuvia projektista