Asiakaslähtöinen palvelukehitys Kainuussa
Kuntaliitto ja Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä
Asiakkaamme tarve
- Määrittää, mitä ovat kuntalaislähtöiset lähipalvelut
- Määrittää kunnan rooli lähipalvelujen monituottajamallissa
- Tarkastella asiakastiedon, asiakasymmärryksen ja asiakastarpeiden sitomista päätöksentekoprosessin eri vaiheisiin.
- Pilotoida asiakaslähtöisesti tuotettuja uusia palvelukonsepteja
Projektissa käytettyjä design-menetelmiä
Asiakasymmärrys:
- Palvelukartta
- Päiväkirjat
- Asiakasprofiilit
- Osallistava budjetointi
Yhteiskehittäminen ja konseptointi:
- Empatiakartta
- Konsepti
- Arvolupaus
- Asiakaspolku
- Mittarit
- Roolit, tehtävät ja työkalut
- Sidosryhmäkartta
- Prototyyppi
Pilotointi:
- Operointimalli
Lopputulos
- Uusi määritelmä hyvinvoinnille ja lähipalveluille ›
- Asiakaslähtoisen kehittämisen toimintamalli ›
- Arjen Pelastajat -konsepti ja sen pilotointi ›
Työskentely jatkuu vuoden 2016 aikana toimintamallin ja konseptin skaalauksella.
Haluatko kuulla projektista lisää?
Ylivoimaisesti vaikein mutta samalla palkitsevin hanke ikinä. Välillä on todella saanut pähkäillä miten ikäihmiset, nuoret, sote-kuntayhtymä, järjestöt, yrittäjät ja kuntapäättäjät saadaan puhumaan yhteistä kieltä. – Hannu
Ota Hannuun yhteyttä, jos kaipaat lisätietoa projektista tai olet kiinnostunut yhteistyöstä.