Luovan tauon jälkeen viisi kysymystä palaa kehään. Tällä kertaa iskuja jakelee TBWA-leirissä luovuutta johtava Juho Wallenius.
1. Mikä palvelu on yllättänyt sinut positiivisesti viime aikoina? Mikä teki siitä erityisen hyvän?
Naistenklinikka. Kerrassaan oivallinen asiakaskokemus. Kanta-asiakasjärjestelmä oli ajantasainen ja nopea – edellisen vierailumme tiedot ja palaute löytyivät nopeasti ja asiakaskokemuksen kehittämisestä keskusteltiin henkilökohtaisen palveluneuvojamme kanssa heti check-in:issä. Palvelutaso oli muutenkin huikea ja henkilökunta äärimmäisen ammattitaitoista sekä ystävällistä. Saavuimme ilman huonevarausta ja keskellä yötä, mutta koska paikalla on ykkösmiehitys 24/7 ei asiasta oltu moksiskaan, vaan meidät otettiin vastaan kuin platinum-korttilaiset lentoyhtiön loungeen.
Ensimmäinen yö oli hieman vaivalloinen. Vaimo valitteli särkyjä, eikä oikein saanut nukuttua, mutta henkilökunta auttoi uhrautuvasti ja pian alkuhankaluudet voitettiin. Sitten olikin aika siirtyä jo varsinaisiin majoitustiloihin. Ns. Perhesviitit olivat täynnä, joten meidät ohjattiin hieman vanhanaikaiseen mutta oikein kodikkaaseen yhteismajoitukseen, jossa muu asiakaskunta oli hyvin samanhenkistä ja -ikäistä. Huonepalvelu pelasi moitteettomasti yötä päivää ja henkilökunta oli myös täällä erittäin miellyttävää ja osaavaa. Viihdyimme monta vuorokautta, tuoreen tyttömme nauttiessa mm. Klinikan solarium-palveluista.
Hienoa on myös jälkihoito. Tunnemme itsemme kertakaikkiaan vip-asiakkaiksi saadessamme yhä edelleen säännöllisesti kutsuja asuinalueemme omalle agentille, jossa on keskusteltu Klinikka-vierailustamme, seurattu sen tuloksia ja suunniteltu asiakkuuden jatkoa.
Kaiken kaikkiaan kiitettävää palvelua – suosittelen kaikille.
2. Mihin arkipäivän asiaan kaipaisit parempaa palvelua?
Suomi tarvitsisi lisää varteenotettavia, valtakunnallisia, taustoittavia (printti)medioita. Olen aamuisin uutis- ja informaatioaddiktiossani liikaa Hesarin varassa, joten olisi virkistävää saada vaikka tabletti-formaattiin aitoa kilpailua sekä vaihtoehtoisia näkökulmia.
3. Mitkä ovat aiheet ovat tällä hetkellä työssäsi ns. kuumia perunoita?
Ihmisten media- ja ostokäyttäymisen muutokset ovat pinnalla. Samoin asiakkuuksien ja asiakkuusmarkkinoinnin kehittäminen. Digitaalisuuden suurimpia hyötyjä on, että brändeillä on nykyään mahdollisuus aitoon, rikastuttavaan dialogiin asiakkaidensa kanssa, mutta harva on vielä alkanut panostaa siihen tosissaan… huippuesimerkit 100% asiakaslähtöisestä (markkinointi-)kulttuurista löytyvät valitettavan usein vielä muualta kuin Suomesta.
4. Missä asiassa sinä tiimisi on onnistunut hyvin viime aikoina?
Me olemme onneksi onnistuneet avaamaan silmämme markkinoinnin muutokselle; verkottumiselle, avoimuudelle, henkilökohtaisuudelle. “We have to stop interrupting the interesting and turn into being the interesting.” mottona teemme tällä hetkellä todella mielenkiintoisia asiakasprojekteja. Konventiot murtuvat ja perinteitä on voitu kyseenalaistaa huolella mm. sen suhteen millaista markkinointiviestintää ihmiset haluavat vastaanottaa ja miksi. Sekä minkä kanavan kautta ja milloin.
5. Jos saisit kysyä kaiken tietävältä oraakkelilta yhden kysymyksen vuodesta 2030, mitä kysyisit?
Joko mun kakkossyöttö kulkee?
Daily Diego tarjoilee lisää tiukkaa näkemystä markkinoinnin murroksesta ja muista kuumista aiheista.
Kiitos Juho!