Elisa ja NHL ilmoittivat viime viikolla yhteistyöstä, jossa NHL paketoi suomalaisia kiinnostavaa sisältöä ja Elisa Viihde tarjoaa jakelukanavan. Hieno veto ja ensimmäinen konkreettinen esimerkki mediatalojen ohittamisessa. Varmaa on, että tulevaisuudessa myös muut urheilun ja viihteen tuottajat tulevat tekemään uudenlaisia sopimuksia jakelusta. Amazing Race by Tjäreborg kenties?

Suoraan katsojille johtavan kiertotien rakentaminen onnistuu tietenkin helpoiten tunnetuilta megabrändeiltä, joilla on jo valmiina uskollinen kannattajakunta. Mediataloilla on kuitenkin merkittävä rooli uusien ilmiöiden ja formaattien markkinoinnissa. Tätä voimaa tarvitaan tulevaisuudessakin, ja on odotettavaakin, että operaattorit siirtävät oman markkinointista fokusta sisältöihin kunhan “NHL & Elisa” yhteistyökuviot yleistyvät.

Hyvä veto Elisalta. Miten vastaavat Sonera ja DNA/Sanoma-leiri?

Yritykset: Elisa , Sonera , DNA , Sanoma